Logo

Knihy plné emocí

Recenze: Smrtící tajnosti

15.5.2019

Skupina policistů vedená Erikou Fosterovou pátrá po násilníkovi s plynovou maskou. Ten řádí v poklidné části Londýna a jeho oběti končí se šrámy na těle i na duši. Jedné noci je zavražděna atraktivní tanečnice burlesky a všechno nasvědčuje tomu, že i ona je jednou z obětí. Spokojí se však Erika s tímto řešením?

Robert Bryndza je mladý britský autor, který dlouhodobě pobývá na Slovensku se svým manželem Jánem. V literatuře se prosadil díky divadelním hrám, které se hrály v Anglii i Americe. Od psaní dramat přešel k filmovým scénářům a přes ně se dostal k žánru krimi. Jeho detektivní debut, krimi román Dívka v ledu zaznamenal nebývalý úspěch. Nadšení z něj byli jak čtenáři, tak i literární kritici. Následovalo několik volných pokračování, přičemž aktuální Smrtící tajnosti jsou šestým dílem série. Knihy Roberta Bryndzy u nás vydává nakladatelství Grada.

V Dívce v ledu se nám poprvé představila vyšetřovatelka a věčná průšvihářka Erika Fosterová. Erika pochází ze Slovenska, v Anglii žije více než pětadvacet let a v práci se jí podařilo získat hodnost detektiv šéfinspektor. Tahle atraktivní blondýna má ostré lokty, pěkně proříznutou pusu a za nic na světě nedokáže pochopit, proč by neměla dosáhnout stejně zářivé kariéry jako její mužští kolegové. V románu Smrtící tajnosti ji zastihneme jako zralou čtyřicátnici s několika problémy v osobním i pracovním životě.

Smrtící tajnosti
Mohlo by vás zajímat:
Smrtící tajnosti
Více informací o knize

Erika se dosud nevyrovnala se smrtí svého bývalého manžela. K tomu se přidávají trable s tchánem a ideální nejsou ani její vztahy s muži. A aby toho nebylo málo, ani v práci nemá na růžích ustláno. Erika je naštěstí ženská od rány, a tak se s ničím nepáře. Její chování můžou někteří hodnotit jako lehce asociální, ale o to víc se bude čtenář bavit. Smrtící tajnosti jsou krimi román s prvky thrilleru a klasické detektivky – hádanky. Erika se musí ponořit hluboko do minulosti a také musí šťourat v osobních životech obětí a podezřelých.

Bryndza je stejně jako jeho hlavní hrdinka brutálně upřímný a rozhodně se o něm nedá říct, že by byl nějak přehnaně útlocitný. Věci zásadně nazývá pravými jmény a s chutí boří společenská tabu. A je úplně jedno, zda jde o homosexualitu, rasismus anebo diskriminaci žen ve společnosti. Smrtící tajnosti jsou nejen parádní detektivka plná překvapení, ale také kritický společenský román ze soudobé Anglie. Bryndza kašle na nějaké společenské škatulky, proto počítejte s tím, že vraždit může příslušník společenské smetánky stejně jako bezdomovec.

Bryndza Robert