Logo

Knihy plné emocí

Recenze na knihu Láska podle Shakespeara

21.4.2018

Láska kvete nehledě na čas, místo a situaci, v níž se lidé zrovna nachází. Ta zakázaná navíc bují s razantností plevele. Přesto je láska dar, který je třeba si hýčkat, i když musíme ustát nějaké ty počáteční nesnáze. Kanadská autorka Georgina Guthrie to svým postavám v knize Láska podle Shakespeara: Daniel & Aubrey nehodlá ulehčit. Láska mezi studentkou a profesorem se může na první pohled jevit jako neškodná zábava, přesto však je tento vztah na pozemcích univerzity jedno velké tabu, zvlášť když nad mladým profesorem visí mračna minulosti.

Láska podle Shakespeara
Mohlo by vás zajímat:
Láska podle Shakespeara
Více informací o knize

Aubrey Priceová je studentkou torontské univerzity. Nutno říct, že velmi pilnou a chytrou. Na rozdíl od svých spolubydlících si musí na studium vydělávat, takže si chvíle mezi učením, přednáškami a čtením vyplňuje zkráceným úvazkem u samotného děkana Granta. S blížícím se koncem bakalářského studia Aubrey stále víc, vlastně dost oprávněně, doufá, že se dostane na děkanův seznam studentů s vyznamenáním. Její cíl je jasný, dokončit studia s co nejlepším prospěchem a užít si kurz Shakespearovských studií, který přináší jarní semestr. Vzhledem k její lásce ke starému bardovi by to měla být hračka.

Daniel Grant je novým asistentem v kurzu Shakespearovských studií. Syn děkana Granta by se od svého otce už nemohl lišit víc. Je-li děkan Grant obrazem dokonalého, upraveného gentlemana na svém místě, jeho syn je odrazem nedbalé elegance a jisté roztěkanosti. Tento mladý muž upoutá svým vzhledem nejednu dívku v posluchárně a Aubrey není výjimkou. A ač to není její styl, najednou se Aubrey ocitá v myšlenkách u jeho krásně modrých očí a sexy zadku. Snít přeci může, no ne?

Roztřeseně jsem vydechla, ale znělo to spíš jako odfrknutí, když mi najednou došlo moje chování. Co to k čertu vůbec dělám? Připadala jsem si jako prvačka na střední, která pronásleduje svůj poslední objev jako ztracené štěně a snaží se zjistit jeho rozvrh, aby se mohla v tu nejlepší chvíli příhodně zjevit odnikud.
Nebyla jsem si jistá, čím mě tak uchvátil, ale jedna věc byla jasná;
jakékoliv naděje na romantický vztah s Danielem Grantem byly marné. Měl přítelkyni. Jmenovala se Penny a říkal jí „drahoušku“. Stýskalo se jí po něm a jemu taky. Ne, tohle si škrtněte – byl bez ní přímo zdrcen žalem. A navíc dělal asistenta v kurzu, na který jsem chodila, což byla definitivně zakázaná zóna. Tečka.
Zavrtěla jsem hlavou, zděšená svojí invazí do jeho soukromí.
A ještě jsem měla tu drzost připadat si před tím jako svatoušek, když s ním Cara tak bezostyšně flirtovala, abych se pak na místě otočila a pronásledovala ho na každém kroku. Jak pokrytecké. Opřela jsem si čelo o kamennou stěnu vedle sebe. „Ty blázne,“ povzdechla jsem si.

Láska podle Shakespeara: Daniel & Aubrey přináší chuť zakázaného ovoce. Jedná se o první díl, který otevírá brány univerzity a zároveň čtenáře seznamuje s hlavními hrdiny. Vyšlapává cestičku pro zvrat, který, možná a možná také ne, nastane v dalších dílech. Pokud rádi čtete knihy plné sexu a intrik, pak budete velmi zklamaní. V Lásce se ani jednoho nedočkáte. Ve skutečnosti se toho na stránkách knihy dohromady moc neděje, přesto se knížka čte v podstatě sama.

Velké plus vidím v úvodu kapitol.
Každá totiž začíná úryvkem z děl samotného Shakespeara, který udává tón následující kapitoly. Osobně musím ocenit již zmíněnou absenci sexu. Napětí vznikající mezi Aubrey a Danielem to jen umocnilo. Když po někom toužíme a víme, že ho nemůžeme mít, je v tom daleko víc vzrušení, než v sebelépe popsané sexuální scéně. Daniel a Aubrey je prostý příběh rodící se lásky, snivá romantika a příjemný oddech, u kterého může člověk v klidu vypnout.

Pokud nutně nevyhledáváte příběhy plné zvratů, těší vás, že můžete v očekávání vyhlížet další díly s osudem oblíbených hrdinů a máte duši romantického snílka, zkuste tuhle příjemnou odpočinkovou knihu. Je léto, máme právo na trochu té nenáročné literatury.

Originální recenzi si přečtěte zde.

Recenze na novinku Stíny nad zálivem
Stíny nad zálivem